Управління освітнім закладом — складний динамічний процес, який зводиться до послідовного виконання його функцій: педагогічний аналіз, постановка мети та завдань (на основі аналізу), планування, організація, контроль, регулювання, прийняття управлінського рішення, координація і мотивація. Враховуючи це, можна зробити висновок, що ефективність управління навчальним закладом залежить від здатності збирати, обробляти і використовувати інформацію. Саме управління училищем є достатньо складною і напруженою роботою з інформацією про стан керованих підсистем (педагогічні та учнівські колективи, батьки учнів), про процеси, що відбуваються в них, та прийняття управлінських рішень, спрямованих на впорядкування підсистем або на переведення їх у новий, вищий стан. На основі сказаного стає зрозумілим, що основним джерелом управління є внутрішньошкільний контроль.
Успіх управління і всього навчального життя значною мірою зумовлюється позицією директора, стилем його роботи, компетенцією, розумінням суті демократичних перетворень, стилем взаємовідносин між людьми, вмінням делегувати обов'язки, переконаністю в необхідності широкого обговорення управлінських рішень, рівнем демократичної культури, вмілою роботою щодо розвитку самоврядування навчального закладу.
Внутрішньошкільний контроль — це всестороннє вивчення й аналіз навчально-виховного процесу з метою координації всієї роботи відповідно до поставлених завдань і має бути направлений на забезпечення оптимальної організації навчання і виховання. Мета внутрішньошкільного контролю полягає в:
- зборі оперативної інформації про стан керованих підсистем;
- поширенні передового педагогічного досвіду;
- підвищенні рівня навчальних досягнень учнів;
- підвищенні рівня вихованості учнів;
- своєчасному виявленні (обов'язково з'ясування причин) й виправленні, попередженні помилок, недоліків в організації та здійсненні навчально-виховного процесу;
- кваліфікованій допомозі педагогам у підвищенні педагогічної майстерності, в оволодінні сучасними технологіями, ефективними методами навчання і виховання.
|