31 урок (27 група) Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся (тест)
За підручником О.Авраменка «Українська література», 10 кл.
Тест
І варіант
1.Провідним мотивом вірша «Contra spem spero!» є
А. сумніви щодо можливості одужання хворої молодої людини;
Б.заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості;
В.місце митця в суспільному житті;
Г.любов до рідного краю, його історії, традицій.
2.За дядька Лева й Лукаша заступається через наміри Русалки їх залоскотати(«Лісова пісня» Леся Українка»)
А.Перелесник; Б.Мавка; В. Водяник; Г.Лісовик.
3.Кому належать слова? («Лісова пісня» Леся Українка)
Ну, як-таки, щоб воля — та пропала?
Се так колись і вітер пропаде!
А. Мавці; Б дядьку Леву; В. Лукашу; Г.Килині.
4. Прочитайте уривок із драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки.
«…уже старий чоловік, поважний і дуже добрий з виду; по-поліському довге волосся білими хвилями спускається на плечі з-під сивої повстяної шапки-рогатки; убраний… у полотняну одежу і в ясно-сиву, майже білу свиту; на ногах постоли, в руках кловня, коло пояса на ремінці ножик, через плече виплетений з лика кошіль (торба) на широкому ремені».
У цих рядках описується
А. Лукаш; Б.Водяник; В. дядько Лев; Г.Лісовик.
5. Визначте головну думку драми-феєрії «Лісова пісня»:
А одвічна проблема реалізації творчої особистості;
Б перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною;
В проблема соціальної нерівності людей;
Г проблема збереження природного середовища.
6. У центрі якої поезії змальований узагальнено-ідеалізований
жіночий образ?
А «Блакитна Панна» М.Вороного; Б «Інфанта» М.Вороного;
В «Чари ночі» О.Олеся; Г«З журбою радість обнялась…» О.Олеся.
7. У творі М.Вороного «Блакитна Панна» звучить мотив:
А) краси перших почуттів; Б) цілісної, багатогранної людини;
В) возвеличення краси природи навесні; Г) захоплення красою жінки.
8. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:
А) «З журбою радість обнялась»; Б) «Чужиною»;
В) «Перезва»; Г) «Кому повім печаль мою».
9. Твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» належить до такої тематичної групи, як:
А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.
10.Установіть відповідність.
Дійова особа Вчинок
1 дядько Лев А ріже свого пальця, щоб урятувати красу Русалки Польової
2 Перелесник Б перетворює Лукаша на вовкулаку
3 Лісовик В забирає Мавку під землю
4 Той, що в скалі
сидить Г рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу,на яку вона перетворилася
Д захищає дуб від охочих його зрубати.
11.Про кого сказано «Чи не єдиний мужик на всю соборну Україну»?
12.Що таке драма-феєрія?
13. Дайте визначення символізму. Назвіть його ознаки.
14.Напишіть творчу роботу на одну з тем:
1. «Лісова пісня» - шедевр світової літератури.
2. Багатство поетичної спадщини Олександра Олеся.
ІІ варіант
1.До якої збірки входить вірш «Contra spem spero» Лесі Українки?
А. «На крилах пісень» ; Б. «Думи і мрії»; В. «Мелодії»; Г. «Відгуки»
2. На якій території відбуваються події у творі «Лісова пісня»?
А.На Поділлі; Б. на Волині; В. на Буковині; Г. на Галичині.
3. Бездуховність й обивательську обмеженість («Лісова пісня» Лесі Українки) утілено в образі:
А. Того, що в скалі сидить; Б. Килини; В. Пропасниці; Г. Лукаша.
4. З вовкулаки в людину Лукаша повертає:
А.чарівне слово Мавки;
Б.вогонь Перелесника;
В.чаклування дядька Лева;
Г.сила Лісовика.
5. Прочитайте уривок із ремарки драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки ..молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на йому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими золотистими іскрами. У цих рядках описується:
А. Лукаш; Б. Перелесник; В. Водяник; Г. Той, що греблі рве
6. Яка пора року показана в 3 дії «Лісової пісні»?
А. Літо; Б. осінь; В. весна; Г. зима.
7. Микола Вороний працював у театрі
А. М.Кропивницького;
Б.П.Саксаганського;
В.М.Садовського;
Г.І.Карпенка-Карого.
8. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) оптимістичний погляд на життя; Б) краса літньої української ночі;
В) сенс людського життя; Г) краса життя і кохання.
9. Твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» належить до такої тематичної групи, як:
А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.
10.Установіть відповідність.
Герой Цитатна характеристика
1. Лісовик 2.дядько Лев 3.Мавка 4.Перелесник
А.«…уже старий чоловік, поважний і дуже добрий з виду; по-поліському довге волосся білими хвилями спускається на плечі з-під сивої повстяної шапки-рогатки; убраний… у полотняну одежу і в ясно-сиву, майже білу свиту…»
Б. «…малий, бородатий дідок, меткий рухами, поважний обличчям; у брунатному вбранні барви кори, у волохатій шапці з куниці».
В. «…гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима»
Г. Як дівчина… ба ні, хутчій як панна, бо й руки білі, і сама тоненька, і якось так убрана не по-наськи…»
11.Про кого сказано «Бард національного відродження»?
12.Що таке драматичний етюд?
13. Дайте визначення символізму. Назвіть його ознаки.
14. Напишіть творчу роботу на одну з тем:
1. Ідея гармонії людини і природи (за драмою «Лісова пісня» Лесі Українки).
2. Багатство поетичної спадщини Миколи Вороного.
|