1. Організація навчально-виробничого та виховного процесів у навчальному закладі
У відповідності до нормативних документів про освіту, кожного року, керівник навчального закладу має за обов’язок прозвітувати перед колективом про свою діяльність за звітній період. Тому дозвольте зупинитися на основних напрямках моєї роботи та діяльності всього колективу в тому числі учнівського у співпраці з батьківською громадськістю . У навчальному році, що закінчився колектив училища продовжував працювати над виконанням головного завдання – забезпеченням здобуття учнями робітничої професії, обов’язкової та повної загальної освіти, як цього вимагає ст.33 Конституції нашої держави, законів «Про освіту», «Про професійну-технічну освіту» та інші правові освітянські акти. Цей навчальний рік був дещо не простим, бо починаючи з червня місяця почались перебої з оплатою тих чи інших платежів через органи дерказначейства, та ще й не прийнятий до цього часу обласний бюджет, з якого, як ви знаєте, ми фінансуємося в результаті чого не проводиться фінансування жодних статей крім захищених. Тому планувати стає вкрай важко, але не дивлячись ні на що, ми складаємо план роботи училища, над виконанням якого працюють всі працівники та учні. На початку навчального року в училищі навчалось 576 учні, в кінці навчального року успішно закінчили 242 учні. Всього було 22 групи, з них чотири групи з однорічним терміном навчання. На кінець навчального року в училищі було 523 учні. «Відсів» складає 59 учнів «цей» показник є найвищим серед училищ області, але на мою думку це не є трагедією, а навпаки хто хоче навчатись той вчиться… П’ять учнів за результатами першого семестру отримували підвищену стипендію, дипломи з відзнакою отримали 18 учнів. Всі випускники отримують дві – три суміжні професії. За 2013 рік працевлаштування складає : 68% - працевлаштовані за спеціальністю: 14 учнів випускників планують продовжити навчання у вищих навчальних закладах. Організація і здійснення навчально – виробничого процесу відповідає вимогам робочих навчальних планів, затверджених тоді ще управлінням освіти і науки Тернопільської ОДА. Підготовка за професіями здійснюється згідно Державних стандартів. Таким чином 2012-2013 навчальний рік завершено успішно . Коло обов’язків директора навчального закладу має як виконавський так і організаторський, координуючий характер. Назву частину з них. Впродовж навчального року здійснювався внутрішній контроль за навчальним процесом, систематично перевірялось наявність поурочних і тематичних планів як викладачів так і майстрів виробничого навчання, інша плануюча документація, журнали. Брав участь або побував на уроках як теоретичного так і практичного навчання. В 2012-2013 навчальному році проведено дев’ять засідань педагогічної ради. Не погано, як на мене налагоджена система контролю за відвідуванням учнів, що дало позитивні результати. Але її ще потрібно удосконалювати і притягнення до відповідальності має бути незворотнім і ще більш жорсткішим. Складні погодні умови в грудні 2012 року не дозволили нашим учням прийняти участь в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових навчальних дисциплін. У квітні цього року учень 117 групи Поповичук Степан зайняв ІІ місце у конкурсі фахової майстерності з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», який проходив у Хоростківському професійному ліцеї. Учні І та ІІ курсів нашого училища були учасниками фіналу обласних змагань з волейболу, де зайняли почесне IV місце Проведено 120 засідань методичних комісій. На базі нашого училища було проведено три засідання обласних секцій: з предметів інформаційні технології, хімії та заступників директора з навчально-виробничої роботи. Вже другий рік підряд після тривалої перерви організовується проходження платної практики на виробництві, зокрема в одному із оздоровчих закладів на морі в Херсонській області. Значно покращилась співпраця з місцевим с/г підприємством «Бучачагрохлібпром» в плані проходження виробничої практики та іншого. Цього року в училищі атестувалися 30 педагогів, 14 з них підтверджували свою кваліфікаційну категорію перед обласною комісією в Тернопільському інституті післядипломної освіти. 15 викладачів та майстрів виробничого навчання пройшди курси підвищення кваліфікації. Щоденно проводяться нарада при директорові, оперативні наради з керівниками структурних підрозділів, заступниками директора, майстрами виробничого навчання, на яких проводимо короткотермінове планування, розглядаємо і приймаємо рішення з різних питань життєдіяльності училища. Поряд з навчально-виробничим процесом училище займається ще і вихованням наших учнів. Ця робота здійснюється згідно «Концепції національного виховання дітей та молоді в системі освіти», вимог інших нормативно-правових документів в галузі освіти та перспективного плану роботи училища на навчальний рік, розробленого з урахуванням нахилів, уподобань та інтересів учнів, з метою розвитку особистості кожного з них . Основні завдання і принципи виховання заключаються в таких напрямках як духовне, морально-правове, патріотичне, художньо-естетичне, а також дотримання здорового способу життя. Із метою вдосконалення духовного виховання учнів протягом І-го півріччя для всіх курсів заступником директора з навчально-виховної роботи Ульянова О.П. було проведено цикл годин духовності. Протягом ІІ-го семестру силами класних керівників було реалізовано колективні загальнокурсові проекти за програмою виховання різнобічних компетентностей в учнівської молоді. Досвід роботи училища у реалізації цього проекту було розглянуто на засіданні обласної методичної секції заступників директорів училищ з навчально-виховної роботи у лютому місяці. Естетичному вихованню молоді сприяє робота гуртків художньої самодіяльності. Традиційно проводиться робота з батьками, у вересні і березні проводилися загальноучилищні батьківські збори. Постійно приділяється увага роботі з профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі. Крім тематично-просвітницьких годин, а в рамках Всеукраїнського тижня та систематичного місячника з правового інформування негативних явищ проведено зустрічі учнів з працівниками служби у справах неповнолітніх Бучацької РДА, Бучацького РЦСССДМ, кримінальної міліції у справах неповнолітніх. Особлива увага приділяється роботі з учнями із соціально незахищених категорій. Так, у звітному періоді в училищі навчалось 12 дітей-сиріт та без батьківського піклування. Робота з цією категорією дітей є клопіткою. Із їх числа в цьому році випускниками училища було 8чоловік. Приємно, що частина з них продовжують навчання у ВНЗ.
2. Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально – технічної бази училища
Протягом звітного періоду колективом працівників та учнів проводилась певна робота по покращенню і підтриманню матеріально-технічної бази. Зокрема створено і обладнано всім необхідним манікюрну майстерню, встановлено пластикові вікна, жалюзі, столи перукарські, дзеркала, столи манікюрні, крісла, мойка, бойлер, настільні лампи, шафа, стіл майстра, вішалка, манікюрна лампа. В перукарській майстерні №1 проведено косметичний ремонт, встановлено пластикові двері. Для кухарської лабораторії №1 придбано дві електроплити, холодильник. В кухарській лабораторії №2 проведено капітальний ремонт приміщення. Проведено повну заміну електропроводки, встановлено бойлер гарячої води, мойки для посуди, холодильник. В будівельній майстерні №1 проведено косметичний ремонт, придбано перфоратор, інший дрібний інструмент. В електромонтажній лабораторії встановлено керамічну плитку на підлогу, придбано матеріали для виготовлення учнівських лавок. В ковальській майстерні проведено капітальний ремонт, побудовано майданчик під накриттям для проведення виробничих занять на відкритому повітрі. Також придбано зварювальний апарат. Проведено перекриття майстерень, трансформаторної електропідстанції, металевого гаража. Збудовано каналізацію довжиною 60 метрів, діаметром труб 200мм, що дало змогу належним чином працювати каналізації. Також побудовано протяжністю біля 100м відведення дощових вод з ринв даху навчального корпусу в каналізацію. Щодо гуртожитку, то теж проведено великий обсяг робіт, зокрема, в обох учнівських поверхах проведено капітальний ремонт з облаштуванням керамічною плиткою туалетів, умивальників, кімнат для приготуванням їжі. В більшості учнівських кімнат протягом минулого і цього року проведено сучасні ремонти. Гуртожиток повністю готовий до роботи. В наступному році плануємо більшу увагу приділити навчальному корпусу, зокрема коридорам. Бо якщо спільними зусиллями викладачів і дітей в навчальних класах проводяться відповідні косметичні ремонти, то коридори ІІ і ІІІ поверхів давно потребують заміни підлоги. Також гостро стоїть питання в покращенні оснащення відповідною комп’ютерною технікою навчальних класів, лабораторій.
3. Залучення додаткових джерел фінансування та їх раціональне використання, фінансовий звіт.
За період з 01 вересня 2012 року по 22 серпня 2013 на рахунки спеціального фонду училища поступило 766 286грн, зокрема: - від плати за послуги – 225 221грн; - від господарської і навчально-виробничої діяльності – 166 043грн; - за оренду – 14 095грн; - від реалізації майна – 19 180грн; - благодійних і спонсорських внесків – 341 747грн.
Видатки за вище вказаний період склали 639 441грн, а саме: - видатки спецфонду – 348 849грн; - видатки по благодійному рахунку – 290 592грн;
На рахунок спецфонду і благодійних внесків проведено: - ремонт в гуртожитку на суму – 40 547грн; - ремонт навчального корпусу, лабораторій і майстерень на суму – 67 260грн. Придбано основні засоби, а саме: холодильники, електроплити, крісла, радіоапаратуру, електроінструменти, меблі та устаткування на перукарську та манікюрну майстерню. - придбано пластикові вікна та двері; - придбано відповідну апаратуру і встановлено Wi-Fi покриття; - придбано матраци, бойлер підігріву теплої води, жалюзі, велику кількість світильників, різних ламп освітлення, вимикачів, труб каналізаційних різних діаметрів та іншого сантехнічного обладнання, фарби, лаки, будівельні матеріали і ін.. Крім того, заборгованість за придбані матеріали становить 19 577грн. В минулому році через недостатність фінансування для оплати природного газу ми вимушені були перейти на опалення дровами. Тим самим ми зекономили близько 25% коштів що виділені були на опалення і навіть дещо покращили температурний режим приміщень. В цьому році вже розпочато монтаж ще одного котла і надіємось що в приміщеннях буде тепло. Є ряд проблем над якими ми будемо працювати і надіюсь, що ще кілька років і основні вкрай необхідні роботи по ремонту приміщень будуть виконані і ми зможемо підійти до більш серйозного забезпечення майстерень, лабораторій, кабінетів сучасним обладнанням і комп’ютерною технікою зокрема. Все, що було заплановано в основному виконано, виконані також роботи що не були заплановані. Якщо буде можливість і погода сприятиме, то будемо намагатись провести заміну зворотного наружного водопроводу від гуртожитку до навчального корпусу майстерень, котельні і житлових будинків. Тому, що існуючий металевий має знос майже 100% через що трапляються часті прориви і це не дає змоги забезпечити безперебійну подачу води. Крім господарських проблем існують і недоліки в навчально - виховній роботі, порушення трудової дисципліни, які зі сторони учнів, так і працівників. В наступному навчальному році особлива увага буде приділена саме їм. Як завжди повторюю, що головною дійовою особою в училищі є майстер виробничого навчання, я ні в якому разі, не хочу применшити роль інших, зокрема, викладачів. І тому шановні майстри виробничого навчання. За вашою роботою, за тим, як ви будете проводити заняття виробничого навчання, якої якості, рівня буде здійснюватися постійний контроль з боку старшого майстра, заступника з навчально-виробничої роботи, та з боку директора. Світ стрімко розвивається і тому кожному із нас необхідно постійно удосконалювати свої знання, навики, майстерність. У минулому навчальному році адміністрацією училища було забезпечено технічне обладнання всіх робочих місць і створені на них безпечні умови праці.
4. Вжиті заходи щодо забезпечення училища кваліфікованими кадрами та доцільність їх розстановки
Станом на 01.09.2012 р. загальна чисельність працюючих склала – 118,5 чоловік. Пед. колектив складає 31 майстрів виробничого навчання і 31,5 викладачів, а вихователі, і 3 керівники гуртків. Всі викладачі мають відповідну фахову освіту. За останні роки відбувається оновлення педагогічного колективу молодими спеціалістами і це радує, тому, що молодь має прийняти досвід старших колег, і впроваджувати все нове, прогресивне, не боятися експериментувати, бо рано чи пізно результат буде позитивним.
5. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників
Протягом звітного періоду всі учні училища отримують стипендію. За рішенням стипендіальної ради, учням виплачується матеріальна допомога та премії за участь в олімпіадах, конкурсах профмайстерності, спортивних змаганнях, активну участь в громадському житті училища та інше. Медичне обслуговування учнів училища здійснюється працівником медпункту. Кожного року проводиться медичне обстеження та флюорографія. Зі сторони дирекції забезпечено виконання умов колективного договору: курсова підготовка, стажування, виплата працівникам допомоги на оздоровлення, матеріальна допомога, премії, встановлення доплат, тощо. Виплата премій відбувається згідно Положення про преміювання працівників училища.
6. Співпраця з батьківською громадськістю
Традиційно проводиться робота з батьками, у вересні і березні проводилися загально училищні батьківські збори в тому числі за участю працівників соціальних служб молодіжної галузі району. Неодноразово батьківський комітет надавав матеріальну допомогу училищу, зокрема для придбання інструментів та матеріалів для організації і покращення навчально – виробничого процесу. Дирекція училища злагоджено співпрацює з батьківським комітетом з метою забезпечення належних умов для навчання, проживання учнів у гуртожитку та їх активного відпочинку. |