Субота, 18.05.2024, 09:10
Вітаю Вас Гість | RSS

ДНЗ Бучацьке професійно - технічне училище

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Дистанційне навчання

Урок з предмету "Технології" 27 група "Власне діло, головні переваги" (викладач Шевчук О.В.)
15.05.2020, 20:46

Тема. Власне діло, головні переваги. Умови успіху підприємницької діяльності

План

1. Переваги «власного діла»

2. Поняття та складові підприємницького успіху.

3. Особистість підприємця – запорука успіху.

     1.  Переваги власного діла

     Сама назва "власне діло" вказує на те, що власник приймає всі рішення і несе повну відповідальність за них. Тут власник і підприємець поєднуються в одній особі. Власне діло, або одноосібне володіння, - це найдавніша форма організації бізнесу, наприклад: власна ферма, крамниця, медична фірма, майстерня, пральня та ін. Той, хто обирає цю форму бізнесу, отримує всі прибутки і несе увесь тягар витрат. Одноосібне володіння досить поширене у країнах з ринковою економікою. Так, у США близько 80% усіх підприємницьких одиниць є одноосібним володінням. Ця форма підприємництва переважає у роздрібній торгівлі, консультаційному бізнесі, сфері харчування та інших видах послуг. Проте одноосібна власність, яка охоплює найбільшу кількість фірм, водночас становить лише 10 - 14% фінансового обсягу всього американського бізнесу.

Переваги власного діла:

1. Лише власник є господарем і має повний контроль над діяльністю фірми. "Солодке слово - свобода" - це сильний стимул вести діло ефективно.

2. Кожна людина може в будь-який момент зайнятися бізнесом і найняти на роботу велику кількість людей, тобто реалізувати свій підприємницький потенціал.

3. Власне діло легко заснувати і зареєструвати. Його заснування не потребує спеціального дозволу жодної державної установи. Виняток становлять сфери діяльності, де потрібно мати ліцензію.

     2. Прагнення бути успішним – одне з головних природних бажань людини.

     Поняття підприємницького успіху не завжди має позитивне забарвлення: відомо, що успіху можна «добитися» реально «розштовхуючи ліктями» своїх конкурентів. Але із дійсним успіхом такі дії не мають нічого спільного, навпаки, справжнього успіху досягають завдяки діям не проти інших, а разом з іншими. Цивілізоване розуміння підприємницького успіху пов”язують, перш за все, з моральними та етичними, а потім – з фінансовими аспектами.

     Розглянемо складові підприємницького успіху:

Формулювання чіткої місії фірми – це найперша життєво важлива умова для її успішної діяльності, бо усвідомлення всіма працівниками фірми сутності її місії має найвагоміший вплив на продуктивність їх праці. Місія повинна включати наступні елементи : а) орієнтири, напрям, образ, до якого має прагнути фірма; б) переваги фірми, які вирізняють її серед конкурентів тощо.

Врахування людського фактору, тобто створення таких умов гармонічної співпраці, за яких особистісні та ділові якості працівників тісно пов’язуються з процвітанням фірми.

Корпоративний дух та спільна власність, тобто створення такої обстановки, за якої працівник відчуває радість творчості, задоволення від досягнення мети, почуває себе частиною єдиної команди, впевненість , підвищення свого соціального статусу від того, що має свою частку в капіталі фірми.

Політика загальної зацікавленості полягає у принципі причетності до розробки політики фірми, що гарантує прагнення працівника до досягнення загально фірмових цілей.

Перспективний ринок збуту. Фірмі слід максимально закріпляти свої позиції на вже завойованому ринку, та водночас піклуватися про майбутнє – думати про просування на ще біль перспективний ринок. Така стратегія – запорука стабільно успіху.

Оригінальна технологія – це означає, що фірма має концентрувати увагу на інноваційних дослідженнях та розробках, тобто прагнути технологічної незалежності.

Ефективне керівництво – це неодмінна умова, бо навіть виконання попередніх умов без ефективного менеджменту не дозволить досягти успіху.

Легко помітити, що в процесі виконання кожної з перелічених вище умов досягнення успіху відбувається обмін, накопичення, обробка та аналіз інформації. Від того, наскільки ця інформація актуальна та достовірна, залежить якість та успіх прийнятих підприємницьких рішень.

Підприємницька інформація – це сукупність відомостей, які надають діловій людині можливість орієнтуватися у сфері його власного виробництва : що виробляти, як виробляти, з якими якісними та споживчими властивостями, де та як реалізувати товар, як його рекламувати - по всіх цих питаннях підприємець приймає рішення тільки виходячи з наявної в нього інформації.

Тепер слід звернути увагу на найбільші помилки у веденні бізнесу, які точно не призводять до успіху:

- смутне уявлення про перспективи підприємства;

- песимізм та консерватизм керівників;

- скорочення частки підприємства на ринку;

- зневага до підвищення якості свого товару;

- знехтування побажаннями споживачів;

- неувага до талановитих працівників;

- відсутність зв’язків з місцевим населенням тощо.

 

     3.Створюючи підприємство, підприємець визначає конкретну мету підприємницької діяльності, тобто кінцевий бажаний результаті. Виходячи з цього, однією з найперших складових успіху підприємницької діяльності є досягнення встановленої мети.

Особиста мета підприємця може зводитися до бажання:

· отримати якомога більше грошей та почувати себе комфортно;

· працювати творчо;

· привести у рівновагу складові елементи життя – власну кар’єру, сім’ю тощо;

· добитися визнання своєї професійності та обізнаності серед колег у вибраній сфери підприємницької діяльності;

· спромогтися реалізувати власну ідею;

· не допустити банкрутства своєї фірми;

· створити нові робочі місця тощо.

     Отже, підприємницький успіх має бути оцінений з урахуванням ступеня здійснення власної мети, ідеї, бажання самоствердження, намагання змінити звичний хід подій тощо.

     Необхідною передумовою започаткування та успішного здійснення підприємництва є наявність певних особистих якостей самих підприємців. Постать підприємця як основного суб’єкта ринкових відносин є ключовою у конструкції ринку. Його небезпідставно вважають центральною фігурою у бізнесі та інколи порівнюють з полководцем, здатним із меншими силами виграти бій у кількісно переважаючого противника.

     Розглянемо головні особистісні та ділові якості, які сприяють досягненню підприємницького успіху:

- одержимість ідеєю;

- впевненість у собі;

- здатність підібрати команду професіоналів;

- комунікабельність;

- рішучість та цілеспрямованість у діяльності;

- здатність переконувати партнерів і встановлювати господарські зв’язки;

- постійна готовність до господарського ризику

- уміння протистояти будь-якому тиску ззовні, шантажу та іншим протиправним діям.

З іншого боку, справжній успіх , очевидно, не буде супроводжувати людину, яка:

- не довіряє чужим думкам та з підозрою ставиться до всіх людей;

- не обтяжує себе аналітичною діяльністю;

- не вірить у себе та не поважає себе;

- ледача (душею та тілом);

- не вміє та не хоче спілкуватися з людьми;

- не здатна на самоосвіту та особистий розвиток;

- не готова на самопожертву ( багато, напруженно працювати, але без помітної фінансової віддачі напочатку);

- не має особливого прагнення до творчості в ідеях та проектах.

     Таким чином, підприємництвом не слід займатися людині, яка не здатна розраховувати на власні сили, бо підприємництво – це насамперед самостійність та відповідальність.

     Підприємець повинен володіти знаннями технології, економіки, психології, іноватики, політики, юриспруденції, фінансів, маркетингу; вміти організувати взаємодію різних спеціалістів, тобто бути універсалом. Не дивно, що західні фахівці вважають, що підприємці – це "цвіт нації", її "золотий запас".

Категорія: Дистанційне навчання | Додав: oksana_shevchuck
Переглядів: 1378 | Завантажень: 0 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright PTU-26 © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz