Четвер, 09.05.2024, 10:10
Вітаю Вас Гість | RSS

ДНЗ Бучацьке професійно - технічне училище

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Новини

Урок зарубіжної літератури на тему "Ернест Міллер Хемінгуей життя і творчий шлях" ІІ курс(викладач Андрухів І.І.)

Зарубіжна література II-ий курс


Тема. Ернест Міллер Хемінгуей життя і творчий шлях американського письменника.Особ-ливості його поетики і стилю

Мета: зацікавити учнів особистістю Ернеста Хемінгуея , окреслити особливостей його творчої еволюції, розвивати навички сприйняття інформації наслух, виховувати прагнення до пізнання, до активної позиції в житті.

                                             ХІД   УРОКУ

 

1. Ознайомити із творчістю Ернеста Мілелєра Хемінгуея

    Американець за психологічним складом більшу частину життя прожив за межами батьківщини. І місцями подій його творів був рідний Мічиган, Італія ,Іспанія ,Франція Швейцарія ,Куба, Африка.

     Народився Ернест Міллер    Хемінгуей 1899 року в містечку   Оук Парк у досить заможній родині    приватного лікаря.  Мати була музично обдарованою, гарно співала, у родині зростали шестеро дітей, усі їм дідусі та бабусі приділяли багато уваги. Хлопчик ріс міцною, здоровою дитиною, змалку багато читав. Справжнім його другом був батько, який дуже любив природу, пікніки полювання та рибальства. Він же інколи брав юного Ернеста на виклики до хворих і той мав змогу познайомитися з простим людьми мешканцями індіанських резервації, потім ці враження ляжуть в основу ранніх оповіданнь Хемінгуея. Після закінчення граматичної школи Хемінгуей вступив до старших класів в школу River Forest High School. Захоплювався спортом, став членом туристичного клубу, брав участь у шкільному оркестрі працював репортером шкільної газети, постійно друкувався в шкільному журналі "Табула".

  Після закінчення школи 1917 року він відмовився вступати до університету як наполягали батьки і поїхав до дядька в Канзас-Сіті  працювати репортером газети.   Через рік Хемінгуей  записався в транспортний підрозділ  американського Червоного Хреста і це його перше знайомство з війною закінчилась тяжким пораненням , за порятунок італійського солдата отримав срібну зірку "За доблесть та  Воєнний хрест " 1919року . Писав нариси про війну, у 1929 року вийшов його роман "Прощавай зброє!".

  Двічі побував письменник Іспанії: там раз побачивши кориду,   став її палким прихильником. Американський характер спонукав його до постійної дії, а американський індивідуалізм диктував спосіб реалізації: сафарі, риболовля, дружба з матадорами, подорожі , вічний рух ,неспокій.

  У 1937 -38 роках знову в Іспанії. Тепер уже на війні, ризикуючи власним життям , бував на найнебезпечніших ділянках фронту, написав серію  репортажів, статей оповідань .А в 1944 році Хемінгуей взяв участь у воєнних діях після відкриття другого фронту під час Другої світової війни . Життя письменника було діяльне організоване так, щоб постійно відчувати напруження, яке загострюється під час зіткнення зі смертельною небезпекою.

   На початку 50-х років Хемінгуей активно працював над повістю "Старий і море", який передував нарис "На Блакитній воді Гольфстримський лист". Написавши твір, письменник не поспішав його друкувати , радився  з друзями, літературознавцями.  Отримавши схвальні відгуки,  видав книгу, а в 1953 році його нагороджено престижною Пулітцерівською премію, визнавши  повість « Старий і море» найкращим прозовим твором, Через рік отримав за неї Нобелівську премію. Авіакатастрофа та отримані під час гасіння пожежі  опіки , дуже підірвали здоров'я письменника, він не звик до бездіяльності, не витримав і вчинив самогубство. Похований Хемінгуей на Кубі, де жив останні роки. Його будинок перетворено на музей.

2 .Мотивація навчальної діяльності учнів.

Творчість Ернеста Хемінгуея протягом десятиліть привертає увагу читачів і критиків. Вони відкривають у ньому все нові і нові риси, губляться перед таємницею авторської манери письменника , виступають із суперечливим судженнями про його твори..І чи не найбільшу кількість таких суперечливий відгуків викликала філософська повість притча             " Старий і море" написана письменником у 1952 році." Старий і море", на думку дослідників , лебедина пісня автора, якої він гідно завершує свій творчий шлях , що відбиває філософський підсумок його боротьби за гуманізм ,за красу за гідність людського життя . У1954 році за цей твір  Хемінгуей був нагороджений Нобелівською премією.

У повісті йдеться про боротьбу з старого рибалку з велетенської морською рибою -марліном. Така здавалося б проста історія ,але як зумів ії розповісти Хемінгуей з побутової точки зору в повісті все логічно, причину обумовлено і межі реального світу ніде не порушується, розміри марліна не перевищують межі можливого ,у самій рибі немає нічого містичного чи фатального. Підкреслено реальний характер  і всі дії старого, хлопчика Маноліно та інших персонажів ,усі деталі побуту теж реальні. Отже сюжет твору досить життєподібний, але згадаймо про теорію айсберга Хемінгуея .Основний філософський зміст твору прихований "під водою". І виражається він у тих проблемах ,які щойно визначили. Мова в повісті йде не тільки про старого чи хлопчика ,а й про людину, те що відбувається з рибалкою виявляється завжди важливим для людей загалом незалежно від роду занять .Сама убогість реквізиту ніби підкреслює загальнолюдське значення повісті, що розкриває основи людського існування, саме тому кожне слово тут важливе і насичене значенням.

 3. Літературний диктант.

1. Скільки днів поспіль повертався старий рибалка без вилову?

2. Ким був маноліно для Сантьяго?

3. Яку спортивну гру любив Сантьяго і хлопчик і вболівали за її лідерів?

4. Як називається ресторанчик, у якому обідили рибалки а Маноліно носив із нього старому їжу?

5. Де жив старий рибалка?

6. Яку рибу використовували рибалки для заманювання великих риб?

7. Який сон часто снився старому?

8. Скільки днів тривав двобій із рибою?

9. Із ким розмовляв старий Сантьяго в човні?

10. Що їв рибалка в морі?

11. Хто постійно переслідував човен рибалки і як той на це реагував?

12. Що пообіцяв Маноліно старому і чому?

Домашнє завдання: ознайомитися із життям і творчістю Е.М. Хемінгуея, прочитати повість «Старий і море».

Категорія: Новини | Додав: golub_ira (25.03.2020)
Переглядів: 455 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright PTU-26 © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz